Crille Atting

Alla inlägg under augusti 2012

Av Crille Atting - 30 augusti 2012 23:00

Då var enu en underbar dag förbi!!


Idag har vi haft redovisning för våra minimusikaler. Det var skit roligt!!

Det var kul att få se alla på scenen och göra nåt som dom har kommit på själva, och få vissa för hela klassen vad det är man är bra på! + att alla var så sjukt bra!!! ALLA!!!


Detta kommer att bli en väldigt bra klass och en väldigt bra ensamble! vi kommer att utvecklas och hjälpa varandra tills vi är på toppen, inga tvivel!


ställ gärna frågor om "minimusikalen" om det är nåt ni undrar! eller nåt mer speciellt i det? för då svarar jag!



Idag fick vi även veta att nästa måndag kl 15:00 kommer vi få veta vad vi ska göra som slut projekt i 2:an!!!!!!

Är as spänd och längtar sjukt mycket till det!


Ps. det kommer komma bilder från dagen lite senare! Ds.


tack för idag! kram på er

Av Crille Atting - 30 augusti 2012 00:05

Yes vi har nu avslutat dag tre med vårt projekt "minimusikal" så nu ska allting sitta bra!

och det känns väldigt bra faktiskt!


Hamnade i en jätte bra grupp!! så vi ska allt vissa våra klasskompisar i morgon vad vi går för!


Men i morgon kväll ska jag skriva vad jag har tyckt om hela minimusikal grejen! så glöm inte att läsa då!!


kramar Crille

Av Crille Atting - 26 augusti 2012 14:45

Nu har första veckan gått förbi i en snabb fart! Men nu är den över!

Men imon börjar vårt första projekt då vi ska gör minimusikaler!!
Ser fram emot det:)
Men mer info kommer om det imon så då får ni veta:)

Häng med i bloggen nästa vecka och glöm inte ställa frågor om det är nåt ang utbildning som ni undrar:)

Ni kan även ställa frågor till min mail om det skulle vara aktuellt! Crillegus93@gmail.com ( jag har inte bytt namn på min mail än men det kommer)

Hoppas ni har haft en bra vecka med!! Hej då!!

Av Crille Atting - 23 augusti 2012 23:20

Dagen började kl 07:00 med en tur på gymmet med lèon. Jag cycklade och han sprang i kvart ( jag kom 9 km).
Efter det var det frukost och sen var det sånguppvärmning med nästan hela klassen vid kl 07:50.

Sen var det en lektion med Leif. "vad är kunskap" hette den, och den innehöll just det, hur lär vi oss saker och vad är det bästa sättet för mig. Mycket intressant och värt att tänka på!

Sen fick vi information om projektet vi ska ha nästa vecka, nämligen en minimusikal!!! Är as taggad! Så vi blev uppdelade i tre grupper med 6 pers i varje, och nästa vecka ska vi, utan lärare, skriva en musikal på ca 30 min som ska handla om alla i gruppen!

Sen hade vi sånglektion där vi gjorde lite samarbetes övningar så som, spegeln och tändstickan, sen gick vi igenom ett sånguppvärmningsprogram som vi fick på förra sång lektionen. Det var kul, för det var första gången hon började hjälpa oss med vår sång! Vi fick även vår första individuella sång läxa, min blev "Dont have any more missus moore"! Ska bli intressant att jobba med, återkommer med resultat.

Sen när dagen var över körde jag och lèon ett likadant pass som igår fast utan core programet. Så en halvtimma på cykeln ( 1 mil 7 km och 530 m ( 120 m längre än igår på samma tid)).

Och det var den underbara dagen det!

Av Crille Atting - 22 augusti 2012 23:41

Idag var det dax för att ha två dans lektioner direkt efter varandra. Första passet hade vi Core, alltså så gick vi igenom massa olika styrke träningar. Allt var fokuserat på bålen och vårat center, för att få en stabil och bra hållning till dansen och sången.

Andra passet var det Stretch, vi fick gå igenom massor med sätt att stretcha olika delar av kroppen, så att vi inte skadar oss och Sånt tråkigt!

Sen efter skolan var slut så gick jag och tre killar från klassen ihop och körde hela Core programmet (tog ca en timma), var as jobbigt men skönt!
Efter det så gick jag och en klasskompis till gymmet, han sprang på löparbandet och jag körde på cykeln! Det gjorde vi i en halvtimma.
Så jag kom hela 1,7 mil! Ganska nöjd!

Efter det så blev det mat och sen träffades nästan alla killar och sjöng lite låtar ihop, vilket var väldigt nyttigt för oss tror jag, då vi fick sjunga för och med varandra för första gången! Jätte kul!

Så enu en helt underbar dag här på MA!

Av Crille Atting - 21 augusti 2012 16:33

Idag har vi haft vår första dans och sång lektion samt ett info möte om hur det är att vara student på Muikalakademien.

Vi började dagen med dans då vi hade först info om hur dansen kommer att vara uppbyggd och sen körde vi Zumba. Det var väldigt roligt, speciellt eftersom att ingen hade gjort det innan! Men det gick bra och alla gick därifrån dränkta i svett!

Sen var det informationen om hur det var att gå här och det var väldigt roligt att höra allt, men vet inte hur mycket ni får veta så vi lämnar det så;) hehe

Sen var det dax för vår första ensemble ( när alla är med och sjunger i typ kör)!
Då fick vi massa info och noter till våra första ordinarie ensemble lektioner börjar ( från v. 37)
Sen fick vi känna in aulan och våra röster i grupp vilket var jätte kul!

Så nu är vi igång....Äntligen!

Med denna underbara klass på 18 elever och 4 lärare kommer vi bli så sjukt bra om 2 år!!!

Taggar varenda sekund av dom två åren!!!!!!!

Av Crille Atting - 20 augusti 2012 23:46

Första dagen på Musikalakademien är nu slutförd.

Denna dagen var en dag fylld med massor med information och möten med alla lärare vi ska ha de kommande två åren.
de lärare vi kommer att ha och kanske nämnas en del i denna blogg är Johanna som är sångpedagog, Anna-Karin som är Danspedagog och leif som är en personlig talpedagog till alla. Senare i veckan kommer vår teaterpedagog komma hit då hon inte kunde medverka i början av veckan, men hon heter Lina.

Mitt intryck av lärarna är att dom är helt underbara på så många plan! Dom blev en i gruppen väldigt fort och man kände sig väldigt trygg med dom. Det jag gillar med dom är deras inställning på hur dom kommer jobba, dom jobbar mycket med att förbättra personen utifrån vad man kan inte att bryta ner en person och försöka få alla lika!

Men mer intryck av Johanna och Anna-Karin får ni imorgon kväll då jag har haft min första sång och dans lektion! Längtar!!


(Här kommer en bild på den nya klassen)

Av Crille Atting - 20 augusti 2012 07:50

Hej alla go människor:)


Om två timmar börja vår första dag här på musikalakademin i Umeå.
Vi har hittills haft en jätte bra helg där man har hunnit träffa en stor del av sin nya klass!
Det verkar hittills som att detta kommer att bli en jätte bra klass!


Vi får väl se vad första dagen har att ge:)


Berättar hur den var i kväll!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Musikal


Ovido - Quiz & Flashcards